OFERTA PRACY
PORADNI PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ NR 3
W SZCZECINIE
W ROKU SZKOLNYM 2023/2024
Diagnoza dzieci i młodzieży dotyczy:
- wczesnego wykrywania deficytów i zaburzeń rozwojowych
- wad wymowy
- określenia dojrzałości szkolnej
- wykrywania przyczyn trudności dydaktycznych i wychowawczych
- oceny poziomu rozwoju intelektualnego dzieci i młodzieży
- diagnozowania dzieci i młodzieży z zaburzeniami sfery emocjonalno-społecznej (nadpobudliwość, zahamowanie emocjonalne, lęki, nerwice, moczenie nocne)
- określenia uzdolnień pod kątem indywidualnych programów i toku nauki w szkole
- określenia uzdolnień i pomocy przy wyborze dalszego kształcenia, szczególnie po ukończeniu podstawowej i szkoły ponadpodstawowej
- przydatności do wyboru kierunku nauki w szkole ponadpodstawowej ze względu na przeciwwskazania zdrowotne
- przydatności do praktycznej nauki zawodu (uczniowie szkoły podstawowej, którzy nie ukończyli 16 roku życia)
- orzekania o kształceniu specjalnym i o potrzebie nauczania indywidualnego oraz wczesnym wspomaganiu rozwoju dziecka
- nauczania domowego
Dzieciom i młodzieży organizujemy:
- indywidualną terapię pedagogiczną dla dzieci z trudnościami w nauce czytania i pisania
- indywidualną terapię pedagogiczną dla dzieci ze specyficznymi trudnościami edukacyjnymi
- indywidualną terapię pedagogiczną dla dzieci przedszkolnych 6- i 7-letnich
- indywidualną terapię pedagogiczną dla uczniów z trudnościami w uczeniu się matematyki
- indywidualną terapię pedagogiczną dzieci z trudnościami szkolnymi z elementami kinezjologii edukacyjnej
- ndywidualne zajęcia dla dzieci z zakresu terapii ręki z elementami metody SIhand
- indywidualną terapię dla młodzieży ponadgimnazjalnej
- indywidualną terapię twórczej wizualizacji i relaksacji
- indywidualną terapię logopedyczną
- grupową terapię pedagogiczną dla uczniów z trudnościami w czytaniu, pisaniu i liczeniu z wykorzystaniem programu Ortograffiti i elementów kinezjologii edukacyjnej
- zajęcia socjoterapeutyczne dla dzieci z zaburzeniami zachowania (kl. I-III)
- zajęcia socjoterapeutyczne dla dzieci zaburzeniami zachowania - nieśmiałymi, zahamowanymi kl. I-II
- zajęcia integracyjne dla całych klas organizowane na terenie poradni
- badania słuchu Platformą Zmysłów "Słyszę"
- przesiewowe badania wzroku programem "Widzę"
- trening myślenia twórczego dla dzieci zdolnych (TMT)
- trening autogenny Shultza
- terapię dzieci moczących się i ich rodzin
- prelekcje, lekcje zawodoznawcze
- giełdy i targi zawodoznawcze
- punkty konsultacyjne na terenie szkół w ramach orientacji zawodowej
Rodzicom:
umożliwiamy udział:
- w terapii rodzinnej krótkoterminowej, ukierunkowanej na szukanie sposobów rozwiązania problemu
- w rozmowach mediacyjnych z rodzinami
- w warsztatach umiejętności wychowawczych „Szkoła dla rodziców i wychowawców”
- w warsztatach doskonalących umiejętności wychowawcze rodziców w zakresie budowania relacji pomiędzy rodzeństwem :Szkoła dla rodziców i wychowawców cz II - Rodzeństwo bez rywalizacji"
- w cyklu spotkań "Warsztaty dla Dobrych Rodziców" dla rodziców dzieci z nadpobudliwością psychoruchową (ADHD), Zespołem Aspargera lub przejawiających zachowania trudne
- w spotkaniach psychoedukacyjnych na terenie poradni "Kocham i reaguję - problem depresji u dzieci i młodzieży" oraz "Moje dziecko dojrzewa. Ja uczę się dojrzewać razem z nim"
- w zajęciach otwartych na terenie szkół i poradni
- w spotkaniach tematycznych – prelekcjach na terenie szkół i przedszkoli
- w prelekcjach związanych ze ścieżką edukacyjno-zawodową ich dzieci
- w rozmowach terapeutycznych
udzielamy:
- porad postdiagnostycznych
- porad bez badań (konsultacje) na terenie poradni oraz szkół i przedszkoli – Punkty Konsultacyjne i Dni Otwarte
- porad postdiagnostycznych dotyczących terapii wad wymowy
- pomocy w kreowaniu drogi edukacyjnej dzieci (punkty konsultacyjne w ramach orientacji zawodowej na terenie szkół i poradni)
Pedagogom, nauczycielom i wychowawcom proponujemy:
- konsultacje
- porady
- rady szkoleniowe
- grupę wsparcia dla pedagogów szkolnych na terenie poradni
- punkty konsultacyjne na terenie szkół i przedszkoli
- warsztaty umiejętności wychowawczych dla nauczycieli przedszkolnych
- wspieranie działań szkoły mających na celu optymalny rozwój edukacyjny i zawodowy uczniów
- wspieranie szkoły w organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej na terenie placówek i poradni
- prowadzenie lekcji wychowawczych na temat "O agresji w naszym otoczeniu", "Czym jest empatia", "Nasz sposób widzenia świata"
- wprarcie nauczycieli zawodoznawstwa: lekcje i warsztaty w szkole "Co dalej po szkole podstawowej?", "Budujemy przyszłość - planowanie ścieżki edukacyjno-zawodowej",